În cazul organizațiilor nou înființate, care nu au un raport de activitate pe anul 2011, ce anume vor atașa în locul acestuia?
Organizațiile înființate în 2011 sau 2012 vor depune o descriere a activităților implementate până în prezent. Atât raportul anual, cât și descrierea activităților, includ, de obicei, informații specifice, cum ar fi: misiunea, obiectivele, programele, informații financiare, lista membrilor consiliului director etc. Forma de prezentare și conținutul specific al raportului anual reprezintă alegerea liberă a solicitantului.
În ce limbă se va completa dosarul cererii de finanțare?
Dosarul cererii de finanțare se va completa exclusiv în limba engleză. În acest sens vă rugăm să verificați secțiunile 3.2 Application dossier și 3.3.2 Administrative compliance and eligibility verification din Ghidul solicitanților.
Cum se pot identifica parteneri din Elveția?
În vederea identificării unor potențiali parteneri elvețieni, vă rugăm să consultați adresa
Care este procentul de cofinanțare pe care trebuie sa îl aducă organizația solicitantă, împreună cu partenerii (dacă e cazul)?
Procentul minim de cofinanțare din totalul costurilor eligibile diferă în funcție de tipul organizației solicitante, astfel:
- dacă solicitantul este instituție publică, autoritate publică, entitate teritoriale cofinanțarea reprezintă minim 15% din totalul costurilor eligibile ale proiectului
- dacă solicitantul este ONG, partener social cofinanțarea reprezintă minim 10% din totalul costurilor eligibile ale proiectului
Se pot depune proiecte pe alte domenii tematice de interes decât cele enumerate în Ghidul solicitanților?
Domeniile tematice de interes din Ghidul solicitanților sunt menționate cu titlu exemplificativ, fără a fi limitate la acestea. Proiecte care vizează alte domenii tematice pot fi susținute, dacă acestea sunt însoțite de o justificare clară și pertinentă, pentru a se adresa obiectivelor specifice ale Schemei de grant pentru Parteneriate.
Cofinanțarea poate să provină din alte fonduri nerambursabile?
Cofinanțarea trebuie să provină fie din resurse proprii ale solicitantului (și/sau ale partenerului/ilor) sau din alte surse de finanțare, altele decât fonduri elvețiene, ale Uniunii Europene, SEE și Programul norvegian de cooperare cu România Norway grants.
Proiectul se poate desfășura și înafara României?
Toate activitățile unui proiect trebuie să se desfășoare în România. Cu toate acestea, dacă există o justificare adecvată și convergentă cu obiectivele programului, sunt permise excepții pentru anumite evenimente, cum ar fi o mică parte din activitățile proiectului care implică schimbul de know-how, instruiri, vizite de studiu, participare la seminarii/conferințe etc. care pot avea loc în străinătate.
Cofinanțarea trebuie dovedită la începutul proiectului?
Cofinanțarea nu trebuie dovedită la începutul proiectului, ea trebuie asumată prin dosarul cererii de finanțare la momentul depunerii și prin contractul de finanțare nerambursabilă.
In momentul raportării, se va menționa în clar care dintre costurile realizate sunt acoperite de grant și care reprezintă contribuția proprie.
Există un curs valutar CHF stabilit pentru completarea Anexei II - Bugetul proiectului?
Pentru depunerea propunerii de proiect, nu exista un curs valutar stabilit, astfel solicitantul este liber să îți aleagă paritatea CHF-RON.
Câte proiecte poate depune o organizație?
O organizație poate să depună maxim un proiect, indiferent de tipul de grant (grant mic sau grant mare). O organizație poate să fie partener în câte proiecte îi permite capacitatea organizațională, nefiind o limitare în acest sens.
Cum se depune dosarul cererii de finanțare?
Dosarul cererii de finanțare trebuie depus în 4 (patru) exemplare tipărite (1 original și 3 copii), împreună cu o copie electronică (de ex. CD) care cuprinde toate documentele dosarului cererii de finanțare. Copia electronică va include formularul Cererii de finanțare și Bugetul proiectului (editate într-un mod care poate fi citit prin programul Microsoft Office 2007) și toate celelalte documente ale dosarului cererii de finanțare listate în Secțiunea 3.2 din Ghidul solicitanților (scanate).
Cum se alocă grantul între partea română și partea elvețiană?
Din totalul grantului, un procent de minim 51% trebuie alocat părții române (solicitant, și, dacă e cazul, partener/i din România), iar un procent de maxim 49% revine părții elvețiene (partener/i elvețieni).
Sumele din Anexa II - Bugetul proiectului includ și TVA?
Sumele care se trec în Anexa II -Bugetul proiectului vor include și TVA, aceasta fiind eligibilă în măsura în care nu poate fi recuperat de solicitant și/sau partner/i conform reglementărilor legale în vigoare.
O organizație poate depune proiecte atât pe Schema de grant pentru Parteneriate, cât și pentru Schema de grant pentru ONG-uri?
Da, un solicitant poate să depună proiectele pe ambele scheme de grant, în funcție de capacitatea sa organizațională și de limitările impuse de fiecare schema de grant în parte cu privire la numărul proiectelor depuse.
Fondul Tematic pentru Parteneriate si Experti
Schema de grant pentru Parteneriate
Cererea de propuneri de proiecte - Runda 1
OBIECTIVUL GENERAL AL SCHEMEI DE GRANT PENTRU PARTENERIATE este sa promoveze si/sau sa consolideze parteneriatele institutionale dintre partenerii romani si elvetieni pentru:
a contribui la solutionarea provocarilor specifice dezvoltarii;
intarirea capacitatii si structurilor partenerilor institutionali romani;
a beneficia de valoarea adaugata elvetiana;
a contribui la intarirea parteneriatelor.
ALOCAREA FINANCIARA vizata pentru prezentaCerere de propuneri de proiecte este de 2.500.000 CHF (1.000.000 CHF pentru granturi mici si 1.500.000 CHF pentru granturi mari).
VALOAREA FINANTARILOR NERAMBURSABILE:
granturi mici: 10.000 CHF - 100.000 CHF
granturi mari: 100.001 CHF - 250.000 CHF
CINE ADMINISTREAZA PREZENTUL FOND TEMATIC:
Organismul Intermediar Elvetian pentru administrarea Fondului Tematic pentru Parteneriate si Experti este un consortiu format din
organizatii neguvernamentale si nonprofit, infiintate legal si cu sediul in Romania, organizate si conduse conform legislatiei romanesti in vigoare cu privire la organizatiile neguvernamentale;
autoritati romane locale si centrale, institutii/agentii publice, servicii guvernamentale deconcentrate la nivel local, instituții de educație, institute de cercetare cu profil non-profit
entitati teritoriale romane
parteneri sociali romani (sindicate si patronate reprezentative si recunoscute la nivel national).
CINE POATE FI PARTENER:
In cadrul prezentei Cereri de propuneri de proiecte, parteneriatul cu organizații/ institutii din Elvetia este obligatoriu.
Parteneri elvetieni pot fi:
organizatii neguvernamentale si nonprofit, inregistrate conform legislatiei in vigoare in aceasta tara;
organizatii publice/ guvernamentale;
entitati teritoriale;
parteneri sociali (sindicate si patronate reprezentative si recunoscute la nivel national).
Partenerii romani pot fi:
organizatii neguvernamentale si nonprofit;
autoritati romane locale si centrale, institutii/agentii publice, servicii guvernamentale deconcentrate la nivel local, instituții de educație, institute de cercetare cu profil non-profit;
entitati teritoriale romane;
parteneri sociali romani (sindicate si patronate representative si recunoscute la nivel national).
DURATA PROIECTELOR:
Durata unui proiect va fi de minim 18 luni si maxim 36 luni; numai in cazuri exceptionale si bine justificate, durata proiectelor poate fi mai mica de 18 luni (dar nu mai putin de 12 luni) si doar in cazul granturilor mici.
CATE CERERI DE FINANTARE SE POT DEPUNE DE CATRE UN SOLICITANT:
Un solicitant poate depune maxim 1 (una) cerere de finantare, indiferent de tipul de grant vizat.
UNDE SE DEPUN DOSARELE CERERILOR DE FINANTARE:
Cererile de finantare vor fi completate in limba engleza si se vor depune la urmatoarea adresa:
Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile
Strada Nerva Traian nr.21, Bucuresti, sector 3, cod postal 031044
In atentia: Irina Bejan
TERMENUL LIMITA pentru depunerea cererilor de finantare: 23 august 2012, orele 17:00.
PANA CAND SE POT ADRESA INTREBARI:
Pot fi trimise intrebari prin e-mail la adresa partnership@fdsc.ro sau prin fax la numarul 021 310 01 80, nu mai tarziu de 17 august 2012. Raspunsurile vor fi transmise cel mai tarziu pana pe data de 21 august 2012.
Pentru informatii referitoare la sesiunile de infomare, click aici.
Descărcarea ghidului solicitnatilor si a documentelor de aplicare se poate face făcând click pe mapa: Descărcare documente. (în colțul din dreapta sus al acestei pagini)