În cazul organizaţiilor nou înfiinţate, care nu au un raport de activitate pe anul 2011, ce anume vor ataşa în locul acestuia?
Organizaţiile înfiinţate în 2011 sau 2012 vor depune o descriere a activităţilor implementate până în prezent. Atât raportul anual, cât şi descrierea activităţilor, includ, de obicei, informaţii specifice, cum ar fi: misiunea, obiectivele, programele, informaţii financiare, lista membrilor consiliului director etc. Forma de prezentare şi conţinutul specific al raportului anual reprezintă alegerea liberă a solicitantului.
În ce limbă se va completa dosarul cererii de finanţare?
Dosarul cererii de finanţare se va completa exclusiv în limba engleză. În acest sens vă rugăm să verificaţi secţiunile 3.2 Application dossier şi 3.3.2 Administrative compliance and eligibility verification din Ghidul solicitanţilor.
Cum se pot identifica parteneri din Elveţia?
În vederea identificării unor potenţiali parteneri elveţieni, vă rugăm să consultaţi adresa
Care este procentul de cofinanţare pe care trebuie sa îl aducă organizaţia solicitantă, împreună cu partenerii (dacă e cazul)?
Procentul minim de cofinanţare din totalul costurilor eligibile diferă în funcţie de tipul organizaţiei solicitante, astfel:
- dacă solicitantul este instituţie publică, autoritate publică, entitate teritoriale cofinanţarea reprezintă minim 15% din totalul costurilor eligibile ale proiectului
- dacă solicitantul este ONG, partener social cofinanţarea reprezintă minim 10% din totalul costurilor eligibile ale proiectului
Se pot depune proiecte pe alte domenii tematice de interes decât cele enumerate în Ghidul solicitanţilor?
Domeniile tematice de interes din Ghidul solicitanţilor sunt menţionate cu titlu exemplificativ, fără a fi limitate la acestea. Proiecte care vizează alte domenii tematice pot fi susţinute, dacă acestea sunt însoţite de o justificare clară şi pertinentă, pentru a se adresa obiectivelor specifice ale Schemei de grant pentru Parteneriate.
Cofinanţarea poate să provină din alte fonduri nerambursabile?
Cofinanţarea trebuie să provină fie din resurse proprii ale solicitantului (şi/sau ale partenerului/ilor) sau din alte surse de finanţare, altele decât fonduri elvețiene, ale Uniunii Europene, SEE şi Programul norvegian de cooperare cu România Norway grants.
Proiectul se poate desfăşura şi înafara României?
Toate activităţile unui proiect trebuie să se desfăşoare în România. Cu toate acestea, dacă există o justificare adecvată şi convergentă cu obiectivele programului, sunt permise excepţii pentru anumite evenimente, cum ar fi o mică parte din activităţile proiectului care implică schimbul de know-how, instruiri, vizite de studiu, participare la seminarii/conferinţe etc. care pot avea loc în străinătate.
Cofinanţarea trebuie dovedită la începutul proiectului?
Cofinanţarea nu trebuie dovedită la începutul proiectului, ea trebuie asumată prin dosarul cererii de finanţare la momentul depunerii şi prin contractul de finanţare nerambursabilă.
In momentul raportării, se va menţiona în clar care dintre costurile realizate sunt acoperite de grant şi care reprezintă contribuţia proprie.
Există un curs valutar CHF stabilit pentru completarea Anexei II - Bugetul proiectului?
Pentru depunerea propunerii de proiect, nu exista un curs valutar stabilit, astfel solicitantul este liber să îţi aleagă paritatea CHF-RON.
Câte proiecte poate depune o organizaţie?
O organizaţie poate să depună maxim un proiect, indiferent de tipul de grant (grant mic sau grant mare). O organizaţie poate să fie partener în câte proiecte îi permite capacitatea organizaţională, nefiind o limitare în acest sens.
Cum se depune dosarul cererii de finanţare?
Dosarul cererii de finanţare trebuie depus în 4 (patru) exemplare tipărite (1 original şi 3 copii), împreună cu o copie electronică (de ex. CD) care cuprinde toate documentele dosarului cererii de finanţare. Copia electronică va include formularul Cererii de finanţare şi Bugetul proiectului (editate într-un mod care poate fi citit prin programul Microsoft Office 2007) şi toate celelalte documente ale dosarului cererii de finanţare listate în Secţiunea 3.2 din Ghidul solicitanţilor (scanate).
Cum se alocă grantul între partea română şi partea elveţiană?
Din totalul grantului, un procent de minim 51% trebuie alocat părţii române (solicitant, şi, dacă e cazul, partener/i din România), iar un procent de maxim 49% revine părţii elveţiene (partener/i elveţieni).
Sumele din Anexa II - Bugetul proiectului includ şi TVA?
Sumele care se trec în Anexa II -Bugetul proiectului vor include şi TVA, aceasta fiind eligibilă în măsura în care nu poate fi recuperat de solicitant şi/sau partner/i conform reglementărilor legale în vigoare.
O organizaţie poate depune proiecte atât pe Schema de grant pentru Parteneriate, cât şi pentru Schema de grant pentru ONG-uri?
Da, un solicitant poate să depună proiectele pe ambele scheme de grant, în funcţie de capacitatea sa organizaţională şi de limitările impuse de fiecare schema de grant în parte cu privire la numărul proiectelor depuse.